TR
Ara
İHKİB DUYURULAR

E-imza ile Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) üzerinden yapılan Destek Başvurularına İlişkin Duyuru

E-imza ile Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) üzerinden yapılan Destek Başvurularına İlişkin Duyuru
EKLENME TARİHİ 09.08.2018

Bilindiği üzere, Devlet Yardımları İçin E-imza ve KEP ile Başvuru Zorunluluğuna dair duyuru daha önce yapılmış olup,  31.03.2018 tarihinden itibaren e-imzasız ve KEP adresi üzerinden yapılmayan başvuruların  geçersiz olacağı bildirilmiştir. https://www.ihkib.org.tr/tr/bilgi-bankasi/ihkib-duyurular/i-2101

Bahse konu uygulamaya ilişkin 01.08.2018 tarihinde gelen Bakanlık talimatına göre; 

- E-imzanın zaman damgası taşıması zorunlu değildir.

- Adobe Acrobat Reader ile atılan e-imzaların 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’na uygun olmadığı belirlenmiştir. Birliğimize iletilen Adobe Acrobat imzalı başvurular geçersiz sayılacaktır. Bu çerçevede firmaların ilk başvurdukları tarih saklı kalmak kaydıyla başvurularını yenilemeleri gerekecektir.

- KEP aracılığıyla iletilmek koşuluyla, e-imza kriterlerine uygun iletilmeyen başvurularda, ilgili sorunu çözmesi için firmaya eksik tamamlama süresi kadar süre verilecektir. Bu durumdaki dosyalar için müracaat süresinin bitimine 1 aydan daha az kaldığı durumlarda, 1 ay ek süre tanınacaktır.

- Bu süreler, eksik tamamlama süreci kapsamında olmayıp inceleme sonrası eksik evrak tespit edilirse, ilgili mevzuatta belirtilen eksik evrak tamamlama süresi ayrıca verilecektir.

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close