GlobalData’nın İngiltere konfeksiyonunu analiz ettiği raporunda, Brexit, pandemi ve demografik yapıdaki değişimlerin
ülkedeki tüketici profilini değiştirerek sektörü olumsuz etkilediği belirtilmektedir.
Yaşlanan nüfusla birlikte zorunlu olmayan harcamalardan uzaklaşıldığına, moda endüstrisinin sosyal ve çevresel
etkilerine ilişkin farkındalığın artmasıyla birlikte geri dönüştürülmüş ürünlere ilginin arttığına dikkat
çekilen raporda; işçi hakları ihlallerinin tüketicilerde endişe yarattığı da ifade edilmektedir.
Ayrıca, korona virüs sürecinde tüketiciler 2. el ürünlere ve tüketiciden tüketiciye (C2C) satışlara ve gömlek, takım elbise gibi
ürünlerden ziyade spor giyim gibi daha rahat kıyafetlere yönelmiştir.
Ancak Brexit ve pandeminin tedarik zincirinde ciddi sorunlar yarattığı 2020 yılındaki %23,4’lük ani düşüşün
ardından söz konusu pazar, 2021 yılında %12 büyüme ile toparlanma sürecine girmiştir.
2020’de 13,1 milyar İngiliz sterlini, 2021’de 35 milyar İngiliz sterlini büyüklüğü olan İngiltere hazır giyim
pazarının 2025 yılında 41,8 milyar İngiliz sterlini büyüklüğünde olacağı öngörülmektedir.
Öte yandan pandemi süreciyle birlikte patlama yaşanan online satışların payının ülkenin normalleşmesiyle
birlikte 2022’de yaklaşık %9 azalacağı öngörüler arasındadır.