Inditex ve H&M’in ardından gelen dünyanın en büyük üçüncü hazır giyim satıcısı olan Japon markası Uniqlo,
“LifeWear” konseptiyle sera gazı salınımları ve atıkları büyük ölçüde azaltarak tüm süreçlerde insan haklarını
koruyan, sürdürülebilirlik ve büyümeyi benimseyen bir iş modeline geçişi planladıklarını belirtmektedir.
2030 yılına kadar mağaza ve ofis gibi kendi operasyonel süreçlerindeki sera gazı salınımlarını 2019 yılına göre
%90, üretim süreçlerinden kaynaklanan emisyonlarını ise aynı yıla göre %20 azaltmayı hedeflemektedir.
Ayrıca 2022 yazına kadar kullanılan polyesterin yaklaşık yüzde 15’i geri dönüştürülmüş PET şişelerden
elde etmeyi hedefleyen Uniqlo; rayon, naylon gibi sentetiklerden başlayarak daha çevre dostu malzemeleri
kullanarak 2030 taahhütlerinde malzemelerinin yarısını geri dönüştürülmüş kaynaklardan temin etmek
istediklerini de eklemektedir.
Öte yandan, 2022 Mart ayına kadar tüm paydaşlarını yayımlayacağını duyuran Uniqlo bu yolla bütün
süreçlerini izlenebilir hale getirerek herhangi bir insan hakları veya çalışma hakları ihlali durumunda sorunun
erkenden tespit edip düzeltebileceğine inanmaktadır.
Sıfır karbon yolunda bir diğer önemli husus olan enerji konusuna da dikkat çekilmektedir. GU, J Brand,
Helmut Lang ve Theory gibi markalarını bünyesinde barındıran hızlı moda perakendecisi yol kenarındaki
mağazalarındaki elektrik tüketimini %40, alışveriş merkezlerindeki mağazalarındaki tüketimi ise
yaklaşık %20 oranlarında düşürmeyi planlamakta olup, 2021’in sonunda Japonya’daki 8 mağaza
“Leadership in Energy and Environmental Design” (LEED) sertifikasını almış olacaktır.