COVID-19 nedeniyle yaşanan ölüm rakamları rekor seviyeye gelirken, yeni bir ankete göre tüketiciler
karantinanın sona ermesiyle birlikte tüketim ekonomisine geri dönmek için sabırsızlanmaktadır.
First Insight tarafından yapılan araştırmaya göre tüketicilerin %60’ı Mart ayının ortasından
beri kapalı olan mağazaların Mayıs sonuna kadar açılmasını beklemektedir.
Erkekler ve Y kuşağının %39’u ise daha da umut dolu bir tablo çizerek, klasik mağazaların
Nisan’ın sonunda ya da Mayıs’ın ilk haftalarında açılacağını düşünmektedir. Özellikle ABD’deki
salgının en çok görüldüğü Detroit, Chicago, New Orleans, Los Angeles ve San Francisco gibi
şehirlerinde yaşayanların %43’ü sürecin çok daha erken bitmesini umduklarını belirtmiştir.
First Insight CEO’su Greg Petro insanların eskisi gibi mağazalardan alışveriş yapmak
gibi normalleşmeye yönelik alışkanlıklarına dönme konusunda sabırsızlandığını belirtmiştir.
Her ne kadar tüketiciler eski alışkanlıklarına geri dönmek için çok hevesli olsalar da koronavirüs
pandemisinin kötü sonuçları son günlerde gittikçe artmıştır. Johns Hopkins Üniversitesi’nin
açıkladığı yeni bir veriye göre, 1,5 milyon kişi hastalığa yakalanmış olup küresel anlamda
ölüm sayısı 90 bini aşmıştır.
First Insight’ın 3 Nisan’daki anketine katılanların %87’si pandemi konusunda endişeli
olduklarını belirtirken bu oran Mart ayının ortasında yapılan ankette alınan %71’lik
orandan daha fazladır.
Ancak eninde sonunda pandemi sona erdiğinde tüketicilerin psikolojilerinin nasıl olacağı ve yeni
kıyafetler almaya eğilimli olup olmayacakları konusunda çokça konuşulsa da çok az netlik vardır.
Şimdilik, CGS anketinden elde edilen veriler ışığında tüketicilerin hala online alışverişe devam ettiği
görülmektedir. Alışveriş yapanların neredeyse yarısı (%49) günlük kullanım için online kıyafet
alışverişi yaparken bu oran tam zamanlı çalışanlar arasında neredeyse %60’a ulaşmaktadır.
500’den fazla tüketicinin katıldığı anketle sağlıkla ilgili bu acil durum kontrol altına alındığında ve
mağazalar kapılarını açtığı zaman perakendecilerin ne beklemesi gerektiği konusunda fikir
verse de son zamanlarda sektör genelinde gittikçe artan ücretsiz izin ve işten çıkarmalarla ilgili
haberlerin tüketici davranışları üzerinde ne gibi bir etkisi olacağı bilinmemektedir.
Mağaza alışıverişine geri dönüş zamanını beklerken markaların ve perakendecilerin
zamanı geldiğinde doğru ürün ve doğru fiyatlandırma ile piyasada olması için planlama
yapmaları büyük önem taşımaktadır.
Doğru ürün ve doğru fiyatlandırma dengesi gerçekten zor olabilir ancak müşterileriyle
gerçekten yakın bir iletişimi olan firmalar mağazalar kapılarını yeniden açtığında bu
iletişim üzerinden oluşturacakları planlama ile iyi bir yeniden başlangıç yapacakları kesindir.