Daha yaşlı tüketiciler gençlere göre daha çok sağlık ürünü, kitap, film ya da
müzik ürünlerine online harcama yapmaktadır.
Satın alma davranışlarının ne zaman eskisine dönmesini bekledikleri sorulduğunda %70’i bunu
üç ay ya da daha fazla süreceğini söylemiştir. Covıd-19 öncesi alışkanlıklarına dönebilmeleri için
önce eskisi gibi güvende ve rahat hissetmeleri gerektiğini belirtmişlerdir. %18’i ise bunun 6 ayı
bulabileceğini aktarmıştır.
Kriz süresine ilişkin tüketici tahminleri arttıkça, katılımcıların beşte ikisinden fazlası COVID-19'un
ciddi etkilerini altı aydan daha uzun süre görmeyi beklediklerini söylüyor.
Tüketiciler evdeki hayat tarzlarına gittikçe alıştıkça yeni alışkanlıkları daha da köklenecektir.
Çalışmaya katılanların yaklaşık %66’sı pandemi sırasında edindikleri alışkanlıkları kriz
sona erdikten sonra da sürdürmeyi düşünmektedir.
Daha az alışveriş yapmayı bekleyen müşteriler, fiziksel perakendeden e-ticarete geçişin
koronavirüs sonrası sürdürebilecekleri bir davranış olduğunu söylemektedir.
Bu hafta, değişen davranışları sürdürmeyi bekleyenlerin yaklaşık yüzde 36'sı, mağazalardan
daha çok artık çevrimiçi satın almaya yöneleceklerini söylemiştir. Bu katılımcılar tüm
katılımcıların yaklaşık dörtte birini temsil etmektedir.