TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

Online Moda Ürünü Alan Tüketiciler ve Harcamalarının Normale Dönme Zamanı

Online Moda Ürünü Alan Tüketiciler ve Harcamalarının Normale Dönme Zamanı
EKLENME TARİHİ 21.04.2020
Pandemi yüzünden tüm hayatımızda öngörülemeyen değişiklikler gerçekleşmiştir.
En büyük değişiklik ise değişen müşteri alışkanlıklarıyla birlikte perakende sektöründe yaşanmıştır. 

 
Coresight Research tarafından 8 Nisan haftasından veriler kullanılarak yayınlanan bir
araştırmaya göre, alışveriş yapanların yaklaşık üçte ikisi koronavirüs salgını ışığında
harcamalarını dizginlemiştir.

Analistlere göre tüketiciler gıda, kişisel bakım, sağlık ve ev ürünleri gibi belirli kategorilerde
daha çok alışveriş yapmaktadır. Bu kategorilerdeki satışlar yaklaşık dörtte bir oranında
artarken, katılımcıların yaklaşık yüzde 15'i önceki haftaya göre belirli kategorilerde
daha az ürün satın aldıklarını söyledi.

 
Analistler temel ürünlere yönelik bu harcamanın evden çalışma düzeni ve sosyal
mesafe ile ilgili olduğunu belirtmektedir. Tüketiciler bu süreçte gerekli ürünleri tükendikçe
yenilemek için sürekli talepte bulunmaktadır.

 
Buna karşın, alışveriş yapanların neredeyse %40’ı özellikle giyim ürünleri, ayakkabı,
moda aksesuarları ve mücevherata daha az harcadıklarını belirtmiştir. Hazırgiyim ürünleri,
harcamalardaki payı en çok azalan ürünler olmuştur. Araştırmaya katılanların
yalnızca %7’si hazırgiyim ürünlerine daha çok harcadıklarını belirtmiştir.

 
Alışveriş yapanlar, satın aldıkları ürünler için e-ticaret kanallarına olan bağımlılıklarını da
derinleştiriyorlar. 10 tüketiciden 6’sı online alışverişlerinin arttığını ve pandemi öncesine
göre çok daha fazla online alışveriş yaptıklarını belirtmiştir. Bu rakam bir hafta öncesine
göre %11 oranında artmıştır. 
 
Ev ürünleri online alışverişlerde gıda ürünlerini de geçerek en yüksek payı almıştır.
Analistlere göre alışveriş yapanlar kapasite sorunları veya online alışveriş üzerinden gıda ürünleri
satın almaya yönelik önyargıları nedeniyle gıda ürünlerine yönelik online alışveriş harcamaları
daha az gözükmektedir. 

 
Online daha fazla ürün satın aldığını söyleyen alışverişçiler arasında beş kişiden biri
hazırgiyim ürünü aldığını söylemiştir. Analistler düşük seviyede satışın pandemi sonrası
mağazalardan elektronik satışa kaydığını kanıtlamaktadır. 
 
İnternette gezinip gerçekten para harcayanların neredeyse çeyreği (%26) yaşları 18-29 arasında
değişen genç alışverişçiler hazırgiyim ve ayakkabı ürünü satın almaktadır. 30-44 yaş arasındaki
online alışverişçilerin sadece %20’si bu ürünlerden satın alırken 45-60 yaş arasındakilerin
sadece %14’ü dolaplarına yeni parçalar katmaktadır.

 
Daha yaşlı tüketiciler gençlere göre daha çok sağlık ürünü, kitap, film ya da
müzik ürünlerine online harcama yapmaktadır.

 
Satın alma davranışlarının ne zaman eskisine dönmesini bekledikleri sorulduğunda %70’i bunu
üç ay ya da daha fazla süreceğini söylemiştir. Covıd-19 öncesi alışkanlıklarına dönebilmeleri için
önce eskisi gibi güvende ve rahat hissetmeleri gerektiğini belirtmişlerdir. %18’i ise bunun 6 ayı
bulabileceğini aktarmıştır.
 
Kriz süresine ilişkin tüketici tahminleri arttıkça, katılımcıların beşte ikisinden fazlası COVID-19'un
ciddi etkilerini altı aydan daha uzun süre görmeyi beklediklerini söylüyor.

 
Tüketiciler evdeki hayat tarzlarına gittikçe alıştıkça yeni alışkanlıkları daha da köklenecektir.
Çalışmaya katılanların yaklaşık %66’sı pandemi sırasında edindikleri alışkanlıkları kriz
sona erdikten sonra da sürdürmeyi düşünmektedir. 

 
Daha az alışveriş yapmayı bekleyen müşteriler, fiziksel perakendeden e-ticarete geçişin
koronavirüs sonrası sürdürebilecekleri bir davranış olduğunu söylemektedir.

 
Bu hafta, değişen davranışları sürdürmeyi bekleyenlerin yaklaşık yüzde 36'sı, mağazalardan
daha çok artık çevrimiçi satın almaya yöneleceklerini söylemiştir. Bu katılımcılar tüm
katılımcıların yaklaşık dörtte birini temsil etmektedir.
 

 
İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close