TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

Made in Türkiye etiketi kalite ve uyumluluğun sinyalini veriyor

Made in Türkiye etiketi kalite ve uyumluluğun sinyalini veriyor
EKLENME TARİHİ 04.06.2024

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan Avrupa Birliği’nin yeni etiketleme kurallarının tüketicilerin Türkiye'de iyi üretilmiş ve ESG uyumlu hazır giyim ürünlerini tanımlamasına yardımcı olacağını öne sürdü.

2024 yılının dördüncü çeyreğinde (Q4), Avrupa Komisyonu tekstil etiketleme yönetmeliğini, tekstillerin fiziksel ve dijital etiketlenmesi için özelikleri tanıtmak üzere gözden geçirecek. Bu, sürdürülebilir ürünler için önerilen ekotasarım yönetmeliği kapsamındaki gereksinimlere dayalı sürdürülebilirlik ve döngüsellik parametrelerini içerecek.

Mustafa Paşahan, tüketicilerin giysilerinin etiketlerinden bu ürünlerin "çok yüksek çalışma koşulları, ücretler ve sosyal tazminatlar" sunan bir ülkede üretildiğini görebileceklerini ve bunun Türkiye'nin küresel pazar payını artırma arayışında yardımcı olacağını söyledi. Maliyet açısından Türkiye’nin rakiplerinden %15 daha fazla olabileceğini söyleyen Paşahan, diğer ülkelerle kıyaslandığında rekabet avantajına sahip olduklarını, esnek olduklarını ve sürdürülebilirlik söz konusu olduğunda önemli olan satış sonrası hizmetleri sunduklarını kaydetti.

Küresel ekonominin kötü günler geçirdiğini ve pandemiden bu yana zorluk yaşandığını kaydeden Paşahan, 2025'ten itibaren dünya çapında daha az enflasyon, savaş ve siyasi çatışma ile daha kararlı ve kârlı bir iş ortamı olacağı konusunda umutlu olduğunu belirtiyor.

AB’nin ESG düzenlemeleriyle ilgili daha fazla bilgi paylaşılacağını kaydeden Paşahan, markaları ve alıcı gruplarını Türkiye ile daha derin ortaklıklar kurma ve Pazar payını artırmaya çağırıyor.

Türkiye’nin sürdürülebilirliğe odaklanması sayesinde küresel sahnede daha görünür olacağını, ancak tüm tedarik ülkelerinin döngüsellik ve dijitalleşmeye yönelmesi gerektiğini belirten Paşahan bunun daha entegre bir dünyaya yol açacağını, Türkiye’nin yeşil dönüşüme rakiplerinden daha hazır olduğunu belirtiyor.

Türkiye’nin dijitalleşme gündeminin, ortakları için katma değer, stil ve kaliteye dayandığını açıklayan Paşahan, AB fonlarının sektörün dijitalleşmesini amaçlayan dünyanın ilk Dijital Dönüşüm Merkezi’nin oluşturulmasında kullanıldığını, 2025’ten itibaren tam faliyete geçecek olan merkezin, eğitim hizmetleri, sosyal uyum konuları ve bazı 3D faaliyetler konusunda hizmet sağlayacağını vurguluyor.

Türkiye ayrıca ABD’nin kar amacı gütmeyen ESG sertifikasyon kuruluşu Worldwide Responsible Accredited Production – WRAP ile ortaklaşa bir pilot proje geliştirdi. Paşahan WRAP sertifikasına sahip moda tedarikçilerinin sayısının şu an düşük seviyede olduğunu ve bunun ABD’ye yapılan ihracatı etkileyeceğini söylerken, WRAP ile olan bu yeni ilişkinin ABD’deki Pazar payını artırma stratejisine katkıda bulunacağını düşünüyor.

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close