TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

Hızlı Moda Ürün Kalıplarını Öldürüyor

Hızlı Moda Ürün Kalıplarını Öldürüyor
EKLENME TARİHİ 30.03.2018

Hazırgiyim sektöründe ürün kalıpları (garment fit) yıllardır üstüne konuşulan bir konudur. Ancak online alışıverişin önlenemez yükselişiyle birlikte tüketicilerin doğrudan üstlerine oturan, doğu kalıptaki ürünleri bulmaları zorlaşmıştır. Buna ek olarak hızlı moda trendi de doğru kalıplı ürün bulabilme oranını etkilemektedir.

Geçen yılın sonlarında Fashiondex kurucusu Andrea Kennedy, Texworld USA konuşması sırasında Fashion & Fit konulu çalışmalarına katılanların %94’ünün ürün kalıpları konusunu perakendecilikte bir sorun olarak gördüklerini söylemiştir.

Yavaş modanın yerini alan hızlı modada teslim sürelerinin aylardan neredeyse iki haftaya düşmesiyle birlikte, ürünleri hızlı bir şekilde teslim etmek daha önemli bir hale gelmiştir. Bu nedenle de çalışmaya katılanların %75’i ürünlerin doğru kalıpta üretilememesi konusuna sebep olarak hızlı modayı göstermektedir. Kennedy’e göre ürünlerin kalıpları perakendecilerin her şeyi daha hızlı istemesi sebebiyle gün geçtikçe kötüleşmekte ve bu nedenle tüketiciler kendilerine mükemmel şekilde olan kıyafetler bulmakta zorlanmaktadır.

Ortalama olarak firmaların çoğu kısıtlı zamanı iyi değerlendirmek adına model başına iki numuneyi denemektedir. Ancak bunun sonucunda iade alınan ürünlerin %68’inde tüketiciler iade nedeni olarak ürünlerin bedene uymamasını gerekçe göstermektedir. 20 yıl öncesinde firmalar model başına dörder numuneyi denemekte ve iadelerde bedene uymama sorunu ile %30’dan daha az bir oranda karşılamaktaydı. Buna yönelik olarak Kennedy deneme numunelerinin yarılanmasıyla iadelerin iki katına çıktığı sonucuna eriştiklerini söylemiştir.

Konuyla ilgili daha detaylı araştırmalar firmaların %40’ının profesyonel deneme mankenleriyle çalıştığını, %23’ünün ürünleri firmada çalışan ve aynı bedende giyinen birine denettiğini ve %15’inin kendilerinin denediğini göstermiştir. Son yıllarda üç boyutlu görsel deneme basında önemli bir yere sahip olsa da katılımcıların yalnızca %2’si bu yolu kullandığını belirtmiştir.

Firmaların çoğu her kalıp için ayrı numuneler hazırlayıp en iyi hale getirmektense, ilk hazırlanan numune kalıbı üstüne çalışıp diğer bedenlerin kalıplarını hazırlama yolunu seçmektedir. Ancak bunun ne firmalar ne de tüketiciler nezdinde istenilene ulaşmada bir faydası dokunmamaktadır.

Firmaların bu sorunu yaşamalarındaki en büyük etkenlerden biri de numunelerin hazırlandığı, denendiği ve düzeltildiği yerlerin aynı olmamasıdır. Bu işlemler sırasında teslim süresinin uzaması nedeniyle firmalar en olası şekilde süreçleri kısaltma yoluna gitmektedir. Fashiondex anketine katılanların %89’u tüm deneme süreçlerini aynı yerde tamamlamalarını sağlayabilecek bir hizmetten yararlanmak isteyeceklerini belirtmiştir.

Tüm bunlara rağmen bazı katılımcılar üretim bölgelerinde bulunacak olan deneme birimlerinin de bu sorunu çözmekte yetersiz kalacağını bildirmiştir. Özellikle de üretimin doğudaki ülkelerde yapıldığı ancak tüketimin yoğunluklu batıda gerçekleştiği bir dünyada, beden ölçülerinin tüketici kitleye uygun denk getirilmesi üretici firmalar açısından zor gözükmektedir. Bununla birlikte bazı katılımcılar yeni jenerasyonların üste tam oturan ve doğru kalıplı bir giysinin ne olduğunu çok iyi bilmemesi nedeniyle buna olan taleplerinin de yoğun olmayacağını düşündüklerini söylemiştir.

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close