Japonya’daki Fast Retailing şirketinin kurucusu 70 yaşındaki Tadashi Yanai, yeni bir CEO arayışına girmiş olup, başarıya ulaşmak için kadın bir CEO tercih edeceğini belirtmiştir. Çünkü Yanai kadınların daha azimli, detaycı ve estetik duygusu gelişmiş kişiler olduğunu ve bu sebeple CEO olmak için daha uygun olduklarını düşünmektedir.
Babasının terzi dükkanını büyüterek bugünkü halini almasını sağlayan Yanai, yaşı ilerledikçe şirketin başarısı üzerinde daha da düşünmeye başlamıştır. CEO olmaya aday olarak gördüğü kişilerin başında bu sene içinde Uniqlo’nun en çok kazanç getiren bölümüne atanmış kadın yönetici Maki Akaida bulunmaktadır. Şirketin mevcut durumunda benzer pozisyonlarda 6 kadın çalışanı bulunmaktadır ve Yanai’nin istediği şirketteki kadın yönetici sayısının arttırılmasıdır.
Japonya yüksek yönetimde cinsiyet çeşitliliği eksikliği üzerinde incelemeler yapmış ve halka açık şirketlerin yalnızca %4,1’inin kadınlar tarafından yönetildiği gerçeğiyle yüzleşmiştir. Dolayısıyla yönetici saflarının yaklaşık dörtte birini kadınların oluşturduğu Amerika gibi ülkelerin yanında Japonya, oldukça sönük kalmaktadır.
Yanai’nin varisi olacak kişi, Uniqlo’yu denizaşırı ülkelere genişleterek iç piyasadaki durgunlukla mücadele ettikten sonra, Japonya’nın en tanınabilir dünya markalarından birini miras almış olacaktır. Çünkü şirketin karı özellikle Çin’den Amerika’ya uzanan yabancı pazarlarda açılmış yeni mağazalar sayesinde düzenli olarak artmaktadır.
Başbakan Shinzo Abe de Japonya’nın yaşlanan ve küçülen nüfusunun tetiklediği işgücü sebebiyle kadınların işgücüne katılımını desteklemektedir. Japonya Ulusal Nüfus ve Sosyal Güvenlik Araştırmaları Enstitüsü araştırmalarına göre; doğum oranın düşmesi ile Japonya’daki insan sayısı 2060 yılına kadar neredeyse üçte biri oranında düşecek ve kalacak nüfusun da yaklaşık %40’ı 65 yaşın üzerinde olacaktır. Yanai’ye göre yaşlı bir nüfusa sahip olmak, giysi satma işi içinde bulunan şirketler için iyi değildir.