Tüketicilerin 2021 yılında daha az ama daha bilinçli ve sürdürülebilir tüketim yapacağı belirtilmektedir.
Tüketim ve yaşam stili değişiklikleri üzerine ABD, İngiltere ve Avrupa’da yapılan
güncel bir ankete göre 500’den fazla denek soruları cevaplandırdı.
Sözkonusu araştırmaya göre tüketiciler gardıroplarına yaptıkları giyim,
kuşam ve aksesuar harcamalarını yüzde 25 azaltmış bulunmaktadır.
Aynı araştırmaya göre kategoriler bazında tüketimde en fazla düşüş
yüzde 64 ile parti kıyafetlerinde yaşandı. İş kıyafetleri kategorisinde ise yüzde 55 azalış olduğu tespit edildi.
Aynı araştırmada ayakkabı ve aksesuar harcamalarında yüzde 27 düşüş yaşanırken,
ev kıyafetleri kategorisinde ise yüzde 13 artış kaydedilmiş bulunmaktadır.
Sözkonusu araştırmada 55 ve üstü yaş tüketicilerinin giyim-kuşam ve ayakkabı alışverişlerini
daha az online platformlarda yaparken, 35-44 yaş aralığı tüketicilerin daha
fazla online giyim-kuşam ve ayakkabı alışverişi yaptıkları kaydedilmektedir.
24 yaş ve daha genç tüketicilerden oluşan Z kuşağı ise 25-44 yaş aralığındaki
milenyum segmentinden daha fazla online giyim-kuşam ve ayakkabı alışverişi yaptığı belirtilmektedir.
Araştırmaya katılan deneklerin yüzde 63’ü artık daha fazla sürdürülebilir
harcamalar yaptıklarına dikkat ettiklerini belirtmektedir.