Ted Baker'ın İngiltere'deki son mağazalarını kapatmasının ardından belirli bir grup perakendeci, markanın eski müşteri tabanını çekmeye hazırlanıyor. Analistlere göre Reiss, Whistles ve Phase Eight gibi premium moda markalarının bu boşluğu doldurabilecek en olası markalar olduğu belirtilirken, Flannels, Fred Perry ve Ralph Lauren Polo gibi "aspirasyonel, orta-üst segment rakiplerin" de bu durumdan fayda sağlayabilecekleri, ayrıca Zara, Crew Clothing ve Next’e ait Joules gibi daha ana akım markaların da belirli alanlarda pazar payı kazanabileceği belirtiliyor. Yine de Ted Baker’ın İngiltere’deki varlığının uzun süredir azaldığı ve pazardan çekilmesinin büyük dramatik etkiler yaratmayacağı görüşü hakim.
Ted Baker İçin Neler Yanlış Gitti?
Ted Baker’ın başarısızlığının birçok hatadan ve markaya yeni bir soluk getirilememesinden kaynaklandığı, markanın piyasa koşullarına uyum sağlamakta zorlandığı, finansmanı doğru yönetemediği ve özellikle pandemi sırasında iş modelini etkili bir şekilde değiştirememesinin büyük bir faktör olduğu değerlendiriliyor. Fakat Ted Baker Ceo’su Ray Kelvin’in 2018 yılında taciz ve uygunsuz davranışlarla suçlanması markanın düşüşe geçmeye başlamasına neden oldu.
Ted Baker’ın Geleceği
Markanın dijital bir oyuncu olarak geleceği de belirsizliğini korumakta. Markanın dijital geleceği için, tasarımlarını modernize etmesi ve tüketici algısını tersine çevirmesi gerektiğini belirtilirken ayrıca premium fiyatlandırmaya online ortamda da devam etmesi ve agresif indirimlerden kaçınması öneriliyor.
Sonuç olarak, Ted Baker’ın çöküşü birçok marka için fırsatlar doğursa da moda endüstrisine verilen mesaj net: Güncel kalmak, tüketici eğilimlerine uyum sağlamak ve güçlü bir marka kimliği sürdürmek bir marka için hayatta kalmanın temel taşları.