Uygun fiyat segmentinde İngiliz hazır giyim markası Primark, son dönemde artan
enerji maliyetleri konusunda uyarıda bulundu.
Primark’ın sahibi Associated British Foods (ABF)tarafından yapılan açıklamaya göre özellikle
Avrupa’da son dönemde çok hızlı artan enerji maliyetleri nedeniyle toplam maliyetleri artan
markaların önümüzdeki dönemde karlılıklarının düşeceği belirtilmektedir.
Aynı açıklamada artan enerji maliyetlerinin sadece firmaları değil hane halkını ve tüketicileri de ilgilendirdiği,
bu nedenle bu ülkelerde tüketimin de önümüzdeki dönemde daralmasının beklendiği belirtilmektedir.
Ayrıca tüketicilerin artan enflasyon nedeniyle de alım güçlerinin azaldığı ve bu nedenle de markaların
satışlarının ve karlılık durumlarının önümüzdeki dönemde Avrupa genelinde düşmesinin beklendiği belirtilmektedir.
İlgili diğer bir konu ise euro ve pound karşısında doların değer kazanmasının da Avrupalı
markaların ve üreticilerin maliyetlerini artırarak karlılıklarını azalttığı da ifade edilmektedir.