Güncel bir habere göre “Buy Now, Pay Later” modeli uygulayan Klarna,
Clearpay ve Paypal gibi uygulamaların perakendede giderek daha fazla
yaygınlaştığı görülmektedir.
Globaldata adlı uluslararası araştırma kuruluşu tarafından İngiltere genelinde Ekim ayının
ilk yarısında 2 bin dolayında tüketici üzerinde yapılan güncel bir araştırmaya göre,
İngiliz tüketicilerinin beşte birinin son 1 yılda Klarna, Clearpay ve Paypal gibi
“Buy Now, Pay Later” uygulamalarını kullanarak giyim-kuşam ve ayakkabı
alışverişi yaptığı belirtilmektedir.
Aynı araştırmaya göre bu tip uygulamaların gelecekte daha da yaygınlaşacağı belirtilmektedir.
Sözkonusu araştırmaya göre, İngiltere genelinde bu tip uygulamaları kullanarak alışveriş yapan
tüketicilerin yüzde 35’inin 16-24 yaş aralığında olduğu, yüzde 32’sinin 25-34 yaş aralığında olduğu,
yüzde 20’sinin 35-44 yaş aralığında olduğu, yüzde 13’ünün 45-54 yaş aralığında olduğu,
yüzde 7’sinin 55-64 yaş aralığında olduğu, yüzde 1,5’inin ise 65 yaş ve üzerinde
olduğu bilgisi verilmektedir.
Özellikle gençlerin “Buy Now, Pay Later” yani BNLP uygulamalarını giderek daha fazla kullandığı,
bu yüzden Zara ve Levi’s gibi şimdilik bu uygulamaları kullanmayan küresel markaların
bir kez daha düşünmelerinin yararlı olacağı belirtilmektedir.