İngiltere’nin önde gelen hazırgiyim perakende markalarından Marks & Spencer, koronavirüs
salgınından etkilendiği bu yıl içinde, satış ve kar anlamında olumsuz yönde etkilenmiş bulunmaktadır.
Marks & Spencer yönetimi tarafından yapılan açıklamaya göre markanın toplam
hazırgiyim cirosu yılın ilk yarısında geçen yıla göre yüzde 41 oranında azaldı.
Bu düşüşte pandemi nedeniyle ilk çeyrek dönemde yaşanan gerilemenin etkili olduğu belirtilmektedir.
Pandemi nedeniyle düşen talep nedeniyle marka yönetiminin Sonbahar ve Kış stoklarında
düşüşe gittiği ve tedariklerini daha kaliteli, esnek miktarda ve hızlı teslimat yapan tedarikçi
ülkelere yoğunlaştırdığı belirtilmektedir.
Markanın ayrıca arkadaş ve aile indirim ve promosyonlarına son verdiği ve indirimdeki
ürün sayısında azaltmaya gittiği kaydedilmektedir.
Marka yönetiminin Brexit sonrası 31 Aralık’ta sona erecek olan geçiş dönemi
sonrasına da hazırlandığı belirtilmektedir.
Grubun, gıda satışları da dahil, toplam İngiltere cirosunun ise yılın
ilk yarısında yüzde 15,8 düşüşle 4,1 milyar pound’a gerilediği belirtilmektedir ancak bu düşüşün
daha önceden öngörülen düşüşten daha yumuşak gerçekleştiği kaydedilmektedir.
Düşüşün yumuşak olmasında gıda satışlarının iyi seyretmesinin etkili olduğu bilgisi verilmektedir.
Grubun uluslararası cirosunun ise yılın ilk yarısında yüzde 25 gerilediği, aynı dönemde
online satışların ise yüzde 75 arttığı belirtilmektedir.