TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

Mango Döngüsel Ekonomi Stratejisini İlerletiyor

Mango Döngüsel Ekonomi Stratejisini İlerletiyor
EKLENME TARİHİ 15.06.2022

İspanyol moda grubu Mango, Avrupa'daki müşterilerinin giysilerinin koleksiyonunu geliştirmek için kullanılmış giysi ve ayakkabıların toplanması,
yeniden kullanılması ve geri dönüştürülmesi için I:CO ile bir işbirliği anlaşması imzaladı. Bilindiği üzere Mango bu zamana kadar toplanan atıkların
yönetimini İspanya’da gerçekleştiriyordu. Artık bu anlaşma ile her ülkede toplanan tekstil atıklarının yönetimini yerel bir ortak aracılığıyla
yürütülebilecek böylece karbon ayakizini azaltacak ve ters lojistik sorununu optimize edebilecektir. I:CO ile yapılan anlaşma
Almanya, Polonya, İsviçre ve Türkiye pazarlarını kapsamaktadır. 

Aynı zamanda Mango, I:CO’dan ayrı olarak müşterilerinin giymedikleri ürünleri toplamak amacıyla hayata geçirmiş olduğu
Taahhütlü Kutu’larda toplanan giysilerin yönetimini kendisi ilerletecektir. Toplanan giysileri kullanım ömrüne göre sıralayarak
yeniden kullanılabilecek ürünleri ikinci el kanallara entegre edecek eğer ikinci el kanallarda yeniden
kullanılamazsa diğer faaliyetler için kullanacak ya da geri dönüştürecektir. 

Taahhütlü Kutu konteynırları şu an 15 ülkedeki tüm mağazalarında bulunabilir. Proje, 2021 yılında Türkiye’nin de içinde
bulunduğu beş yeni ülkede 105 yeni konteynırla faaliyete geçmiştir. Markaya bakılmaksızın toplanan giysiler
karşılığında müşterilere, çeşitli indirimler, sinema biletleri gibi seçenekler sunulacaktır.

I:CO ile imzalanan anlaşmaya paralel olarak, Mango şu anda Taahhütlü Kutu projesinin uygulandığı her ülkede atıkları
yerel olarak yönetmek için diğer potansiyel yerel ortaklarla görüşmelerde bulunmaktadır.

Bu arada Mango yönetimi, 11 Mayıs’ta New York’un Fifth Avenue'de yer alan yeni mağazasının açılışında fiziksel,
dijital ve sanal dünyaları birleştiren ilk marka olduğunu açıkladı. Mağazanın açılışı için ünlü İspanyol sanatçılar olan
Joan Miró, Antoni Tàpies ve Miquel Barceló'nun sanat eserleriyle bir NFT koleksiyonu yaratan Mango, 11 gün boyunca
sürecek olan fiziksel, dijital ve sanal bir müze haline geldi. Ayrıca Metaverse'de, fiziksel, dijital ve sanal
bir deneyimi ilk kez senkronize ettiğini de sözlerine ekledi. 

NFT formatındaki beş sanat eserine ek olarak, Mango satışa sunulacak yeni giyilebilir cihazlar geliştirdi.
Mango, geçtiğimiz Mart ayında metaverse ve kripto sanatçısı Farkas ile birlikte
yaratılan NFT formatında üç benzersiz sanat eserini piyasaya sundu. 

Son olarak Mango, sanal metaverse ortamına girişinin, temel aldığı iş modeli kanallarının ve ortakların
ekosistemi güçlendirmede bir adım daha ileri gittiğini ifade etti. Şirket ayrıca dijital inovasyona olan
bağlılığını ve müşterileriyle yeni etkileşim kanalları arayışını güçlendiriyor.

 

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close