Japonya sadece dünyanın üçüncü büyük hazırgiyim pazarı olmayıp, aynı zamanda dünyanın üçüncü büyük hazırgiyim ithalatçısıdır. Bu özelliği nedeniyle de Japonya pazarı hazırgiyim ihracatçıları ve markalar için büyük fırsatlar içermektedir.
Japonya, AB (380 milyar $) ve ABD’nin (248 milyar $) ardından 67 milyar $ Pazar büyüklüğü ile dünyanın üçüncü büyük hazırgiyim pazarıdır.
Japonya büyük pazar olmasına karşın son yıllarda deyim yerindeyse yerinde saymaktadır. 2015 yılında 66 milyar $ olan pazar büyüklüğü 2019 yılına gelindiğinde çok az bir farkla 67 milyar $ olarak öngörülmektedir. 2017 yılında pazarda satılan hazırgiyim ürünlerinin % 62’si kadın giyim, % 29’u erkek giyim ve % 9’u çocuk giyim segmentindedir.
Japonya hazırgiyim pazarının 2023 yılında az bir büyüme ile 71 milyar $ seviyesine çıkması beklenmektedir.
Japonya hazırgiyim pazarıyla ilgili diğer bir özellik de son derece rekabetçi ve zor bir pazar olmasının yanı sıra lokal oyuncuların da son derece güçlü aktörler olmasıdır. Pazarda satılan hazırgiyim ürünlerinin % 20’den fazlası online satış kanallarında pazarlanmaktadır. Bu oran 2005 yılında % 10, 2015 yılında ise % 15 düzeyindeydi.
Japonya hazırgiyim pazarının en büyük tedarikçisi, son yıllarda payı azalmasına karşın, % 59 pay ile Çin’dir. Çin’in ardından % 14 pay ile Vietnam gelmektedir. Vietnam’ı % 5,3 pay ile AB, % 3,8 pay ile de Bangladeş takip etmektedir.
2005 yılında % 81 olan payı % 59’a kadar düşen Çin’in kaybettiği pazar payını büyük ölçüde Vietnam ile kısmen Bangladeş ve Endonezya kapmış görünmektedir. Yine AB’nin payı da yıllar içinde azalmış görünmektedir. Çin’in pazar payı azalırken, Japonya tedarikçilerinde giderek daha fazla çeşitliliğe gitmektedir.
Türkiye, Japonya hazırgiyim pazarında 2018 verilerine göre yıllı bazda % 11,6 artışla 132 milyon dolar ihracat ve % 0,4 pazar payı ile 15. tedarikçi durumundadır.