Zara'nın sahibi Inditex, 2023 yılında kaydettiği önemli kar artışının ardından, markanın ikinci el satış platformunu ABD'ye getirmeye hazırlanıyor. "Pre-Owned" adını verdiği bu hizmeti ilk olarak Birleşik Krallık ve Fransa'da Zara mağazalarında, internet sitesinde ve uygulaması üzerinden başlatan Inditex, daha sonra bu hizmeti diğer Avrupa ülkelerine yaymıştı.
Pre-Owned platformu, müşterilere ikinci el kıyafetlerini satma, onarma ve bağışlama imkanı sunarak hızlı modanın etkisini azaltmayı ve hammadde israfını önlemeyi amaçlıyor.
Konuyla ilgili konuşan GlobalData analisti Pippa Stephens Sürdürülebilirlik’in Inditex için temel önceliklerden biri olduğunu belirtirken bir sonraki adımın ise H&M ve Primark’ın yaptığı gibi tedarikçilerin tam listesini yayınlamak olduğunu kaydetti.
Bu gelişme, Inditex'in 2023 mali yılı için rekor satışlar bildirmesiyle aynı döneme denk geliyor. Şirketin gelirleri, geçen yıla kıyasla %10,4 artışla 36 milyar Euro'ya (31 milyar Sterlin) ulaştı. İspanya'nın en büyük şirketi olan Inditex’in net geliri %30,3 artarak 5,38 milyar Euro'ya çıktı ve grubun "entegre mağaza ve online stratejisinin etkinliğini" gösterdi. Inditex ayrıca, yıllık temettüsünde %28 artış yaparak hisse başına 1,54 Euro olarak açıkladı.