Dünyanın en büyük hazırgiyim perakende grubu Inditex’in, Çin genelinde alt markaları olan
Bershka, Pull & Bear ve Stradivarius mağazalarını kapatmaya başlayacağı belirtilmektedir.
Bu etkinliğin Inditex yönetiminin 2020 yılında başlayan Çin stratejisinin bir parçası olduğu belirtilmektedir.
Bu strateji kapsamında 2020 yılında Çin pazarında başlayan dijital dönüşümün 2021 yılında hızlanarak
devam edeceği belirtilmektedir.
Çin genelindeki Inditex mağazalarındaki satışların pandemi döneminde 2020 yıllında yüzde 44 gerilediği ve bu
mağazalarda geçen yıl 1 milyon dolar zarar edildiği kaydedilmektedir.
Inditex tarafından 2020 yılı Haziran ayında yayınlanan raporda marka yönetiminin dünya
genelinde 1,200 mağazasını kapatmayı planladığı belirtilmektedir.
Bu yıl Inditex yönetiminin Çin genelinde 93 mağaza kapatmayı planladığı, bu mağazalardan 37’sinin
Pull & Bear, 34’ünün Bershka, 22’sinin ise Bershka mağazası olduğu belirtilmektedir.
Inditex’in Çin’de online satışlarının 2020 yılının ilk 3 çeyrek döneminde geçen yıla göre yüzde 75 arttığı kaydedilmektedir.