Teknoloji ve bilişim devi IBM’in, Alman hazırgiyim markası Kaya & Kato ile işbirliği yaparak sözkonusu marka için Blockchain Networku geliştirdiği belirtilmektedir.
Söz konusu işbirliği ve projeye Alman Federal Ekonomik Kalkınma Bakanlığının da destek olduğu belirtilmektedir.
Adı geçen network, “Yeşil Düğme” adı verilen sertifikayı almış olan ürünleri üreten tedarik ve değer zincirlerinin geliştirilmesini hedeflemektedir. “Yeşil düğme” projesi, Alman Federal Hükümetin başlıca desteğiyle belli sosyal ve çevresel koşulları yerine getiren tedarikçi ve markalara verilen bir üretici sertifikasıdır.
Geliştirilen yeni Blockchain networkunun, Kaya & Kato markasının ürünlerinin menşe şeffaflığını ortaya koymak ve sürdürülebilir olarak üretildiklerini göstermek için geliştirildiği bilgisi verilmektedir.
Yeni uygulamanın Kaya & Kato markası çalışanları ve müşterilerinin, ürünlerin menşei ve üretimin her aşamasını anlamalarını ve takip etmelerini sağlayacağı belirtilmektedir.
IBM tarafından verilen bilgiye göre, tüketiciler arasında satın aldıkları ürünlerin çevresel etkileri konusunda giderek artan bir merak ve bilgilendirilme ihtiyacı bulunmaktadır.
Hazırgiyim endüstrisinde ve pazarında bu tip eğilimler genç tüketiciler için daha fazla geçerlidir.
IBM destekli güncel bir araştırmaya göre Avrupalı tüketicilerin yüzde 75’i hazırgiyim ve moda sektöründeki atıklar konusuyla ilgilendiklerini belirtirken, yüzde 64’ü ise sürdürülebilirlik konusunda daha ikna edici markaları satın almayı tercih ettiklerini belirtmektedir.