EKLENME TARİHİ
21.04.2020
H&M’in karının yılın ilk çeyrek döneminde geçen yılın aynı dönemine göre ikiye katlandığı ancak
Mart ayında net satışlarda yüzde 46 düşüş meydana geldiği belirtilmektedir.
Aralık-Ocak-Şubat dönemindeki 3 ayda markanın vergi sonrası karının geçen yılın aynı dönemine
göre ikiye katlanarak 187 milyon dolara yükseldiği ve aynı dönemde satışların ise yüzde 8 arttığı
kaydedilmektedir.
Ancak Mart-Nisan-Mayıs çeyreğinde satış ve karda büyük düşüş bekleniyor. Mart ayında net satışlar
geçen yıla göre yüzde 46 düştü. 31 Mart itibariyle dünyada bulunan 5,065 mağazadan 3,778’i kapalı
durumdadır. Almanya, ABD, İngiltere, Fransa, İtalya ve İspanya’daki mağazaların hepsinin kapalı olduğu
belirtilmektedir.
Mart ayında markanın online satışları ise yüzde 17 arttı. Halen 47 ülkede markanın online satışları
devam etmektedir.
H&M yeni siparişlere ara verse de daha önceden sipariş ettiği ve üretilmiş veya halen üretilen ürünlerin
parasını ödemeyi taahhüt etmiş bulunmaktadır.