İsveç merkezli küresel hazırgiyim perakendecisi H & M firmasının global satışlarının Mart-Mayıs döneminde hızlı arttığı belirtilmektedir.
Güncel verilere göre firmanın küresel bazda toplam satışları bu dönemde geçen yıla göre yüzde 62 oranında arttığı kaydedilmektedir.
Markanın satışlarının pandemideki gelişmelerden doğrudan etkilendiği ve geçen yıl dünya genelinde birçok mağazası kapalı
olduğu için net satışlarının gerilediği belirtilirken, bu yıl ise Mart-Mayıs döneminde kapalı mağazaların çoğunun tekrar
açılması ve ayrıca online satışların da hızla artmasıyla toplam net satışlarda hızlı bir artış görüldüğü belirtilmektedir.
Mağazaların çoğunun açılmış olmakla birlikte çoğu ülkede ve şehirde müşteri sayısı, açılış – kapanış saatleri ve alışveriş
alanı gibi konularda kısıtlamaların devam ettiği kaydedilmektedir.
Firma tarafından yapılan açıklamada Mayıs ayı sonu itibariyle dünya genelinde hala 140 mağazanın pandemi önlemleri
nedeniyle geçici olarak kapalı olduğu belirtilmektedir.
Dünya genelinde aşılanma oranı artıp pandemideki yavaşlama devam ederse, kapalı olan mağazaların da
açılacağı ve toplam satışlardaki artışın devam edeceği bilgisi verilmektedir.