Geçen ay İlkbahar/Yaz 2024 erkek defilelerinde kristal kaplı pantolonlar, transparan kumaşlar ve modelleri
içine çeken hacimli kot pantolonları piyasaya sürüldü, ancak podyumda trend olan şeyler gerçek hayata dönüşmüyor.
Yakın tarihli Centric Pricing raporu erkek giyimini mercek altına alırken, genel olarak erkek
giyim tercihlerinde sismik bir kayma olmadığını gösteriyor.
https://www.centricsoftware.com/centric-pricing/
Perakendeciler klasiklere bağlı kalırken, rapora göre son dönemde öne çıkan renk trendleri siyah,
gri, lacivert, açık mavi ve beyaz. Ayrıca kırmızı, bordo ve zeytin renklerinde belirli artışlar söz konusu.
Çiçek desenli gömlek sayısı 2023 yılında %61 oranında artarken grafik baskılara sahip üst giyim
ürünleri çekiciliğini kaybetmedi.
Rapor, erkek modasının kadınlara göre daha az sıklıkla ve daha düşük seviyelerde indirim yapma
eğiliminde olduğunu ortaya koyarken, perakendecilerin envanter yönetiminde daha iyi bir iş çıkarması
nedeniyle jean pantolon kategorilerinde daha az indirim söz konusu. Yine de bu kategoriler zorlu makroekonomik
ortam ve enflasyondan muaf değil. 2023 yılında tişört indirimleri %17 oranında artarken, ayakkabı
kategorilerinde ise %8-9 civarında bir artış söz konusu.
Erkek giyimin ortalama fiyatları 2022 yılında %13 artarken en yüksek artış erkek alt giyim ürünlerinde görüldü.
Erkek pantolon ve taytlarının ortalama fiyatı 2022'de 116,08 dolardan 2023'te yüzde 34 artarak 156 dolara yükselirken;
erkek kot pantolonlarının ortalama fiyatı ise 2022'de 150,02 dolardan yüzde 19 artışla 178,81 dolara yükseldi.
Düğmeli gömlekler ve spor ceketler çift haneli fiyat artışları görürken, çevrimiçi ürün aramalarında özellikle gündelik
kullanıma yönelik ürünlere yönelik ilginin arttığı, erkek giyim kategorilerindeki aramalarda
günlük ve aktif giyim ile ayakkabıların hala çok talep gördüğü görülmekte.