Perakende rakamları, moda tüketicilerinin hem mağaza içi hem de üretim düzeyinde talebi artırdığını
gösterirken, perakendeciler mücadele etmeye devam ediyor gibi görünüyor - o kadar ki, bu baskı artık
tedarikçiye çok daha doğrudan ulaşıyor.
Indigoline Limited Direktörü Anil Khemlani yüksek fiyatların hem üreticiler hem de moda
perakendecileri için büyük engel oluşturduğunu, ancak bir perakendecinin dünyanın herhangi bir yerinden
tedarik sağlayabileceği göz önüne alındığında, üretim ve kaynak bulma açısından pazarın
uygun olduğuna dikkat çekiyor. İngiltere’de yerel üretimin başladığına, özellikle de yeni girişimlerde
bu durumun daha sık görüldüğünü söyleyen Khemlani Hindistan, Bangladeş, Sri Lanka vb. ülkelerin
fiyatlandırma konusunda çok agresifleştiğini, Çinlilerin bu zorlukla mücadele ettiğini,
hatta Türkiye ve Doğu Avrupa ülkelerinin de bu durumla mücadele etmekte zorlandığını kaydetti.
Haha Fashion Inc. Satış Direktörü England Hussain Suleman de sektörün çok zorlu olduğuna ve rekabetçi
hale geldiğine değinirken, sektörün müşteri tabanı açısından seyreldiğini, büyük perakendecilerin küçük
perakendecileri satın almasının da pazardaki bu rekabeti zorladığını ifade etti.
İngiltere Hazır Giyim Sektöründeki Fırsatlar
Bir diğer İngiliz giyim markası Jointak’tan Larry Pang sürdürülebilirliğin şu an için sektördeki önemli itici güç
olduğunu belirtirken, buna uyum sağlamayanların geride kalacağını, günümüzde giderek daha çok markanın
sürdürülebilirliğe koştuğunu, bu konudaki farkındalığın önemine değindi.
Kavida’nın ortaklarından Anam Rahman da risk ve dayanıklılığın markalar için fırsat olabileceğine değinirken,
bir üreticinin markalara riskleri ciddiye aldıklarını, süreçleri uyguladıklarını, görünürlük ve risk tespiti için
gerekli teknolojiye sahip olduklarını göstermesi durumunda diğerlerinden ayrılacağını vurguladı.
Gelişen Teknolojilerden Yararlanma
Anam Rahman, GenerativeAI’da kritik fırsatlar olduğunu, teknolojinin ürünleri tasarlamak için haftalar/aylar
yerine saatleri kullandığını, yapay zekanın müşteri incelemeleri ve tedarik zinciri dahil olmak üzere
birden çok bağlamda kullanılabileceğini söyledi.
Salvation Army Trading Company Pazarlama Müdürü Charlene Bent ise Re:claim isimli polyester iplikten
polyester ipliğe bir dönüşüm projesi başlattıklarını söyleyerek bu konuda Project Plan B ile işbirliği içerisinde
çalıştıklarını belirtti. Bent, son projelerinin polyesterin fabrika tedarik zincirine geri döndürülebilmesi için geri
dönüştürülmesi ve yeniden iplik haline getirilmesi için bir fırsat verdiğini söylüyor. Bununla birlikte, teknolojinin
henüz sektörde öngörülen hızı yakalayamadığına inanıyor.
Sürdürülebilir ve Geri Dönüştürülmüş Malzemelere Yönelik Artan Talep
Materials Innovation Institute (MII) tarafından geçen yıl yayınlanan bir raporda yeni nesil malzemelerin
2026 yılına kadar yaklaşık 2,2 milyar $ büyüyeceği tahmin edilirken son zamanlarda, hazır giyim tedarik zinciri
endüstrisinden paydaşlar, Future Fabric Expo'da 'Yeni nesil çözümlerde ve döngüsel modada
Gelecek ve Gelecek' panel tartışması için bir araya geldi. Canopy'de fiber çözüm stratejisti olan
Valerie Langer, "sihrin yeni nesil malzemeler alanında yattığına" dikkat çekerken şirketlerin giderek daha
fazla geri dönüştürülmüş, rejenere ve sürdürülebilir iplikler sunmaya çalıştığını ekledi.