TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

Enflasyon İngiliz Tüketicisini Vuruyor

Enflasyon İngiliz Tüketicisini Vuruyor
EKLENME TARİHİ 15.06.2022

Hazırgiyim ve konfeksiyon sektöründe dünyanın önemli pazarlarından olan ve Türk hazırgiyim ihracatının 3. büyük pazarı
olan İngiltere’de, son dönemde artan enflasyon oranı tüketimi ve doğal olarak hazır giyim tüketimini de olumsuz yönde etkilemektedir. 

Son açıklanan Mayıs ayı itibariyle yıllık enflasyonun % 9’u aşması ve son 40 yılın en yüksek enflasyonu olmasıyla birlikte,
doğal olarak tüketiciler harcamalarını kısmaya veya elzem harcamalara ayırmaya başladı. 

Hazır giyim, ayakkabı ve aksesuar harcamalarını elzem harcamalar arasında görmeyen İngiliz tüketicisinin çoğunluğu, gıda gibi daha
elzem gördüğü alanlarda harcamalarını yoğunlaştırırken, hazır giyim, ayakkabı ve aksesuar harcamalarında kısıntıya gitmeye başladı. 

Bilindiği gibi enflasyonun hızlı artışıyla sadece hazır giyim, ayakkabı ve aksesuar fiyatları değil, gıda, akaryakıt gibi diğer ürünlerin de fiyatları
hızla artmakta olup, tüketici ise daha mecbur olduğu gıda ve akaryakıt gibi ihtiyaçlara fazladan ödediği paraları hazır giyim,
ayakkabı ve aksesuar harcamalarından kısmaya başlamış bulunmaktadır. 

Zaten Brexit sonrası geçiş döneminde zor bir dönemden geçen İngiltere ekonomisinde tüketim düşüş eğilimi gösterirken,
son enflasyon rakamları ile bu düşüş eğiliminin devam edeceği öngörülmektedir.

 

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close