TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

E-Ticaretin Yükselişiyle Birlikte Online Dolandırıcılık da Yükselişte

E-Ticaretin Yükselişiyle Birlikte Online Dolandırıcılık da Yükselişte
EKLENME TARİHİ 01.07.2024

Geçtiğimiz yıl online ortamda alışveriş yapanlar, fiziksel alışverişin yaklaşık dört katını web üzerinden gerçekleştirdi. Tüm yaş gruplarındaki tüketiciler e-ticarete tamamen entegre olmuş durumda. ClearSale’in araştırmasına göre tüketiciler nesillerden bağımsız olarak çevrimiçi nasıl gezinti yapılabileceğini ve doğru fiyattan olumlu kullanıcı deneyimine kadar geniş çapta seçim yapmayı öğrendiler.

Tüketicileri etkileyen en önemli faktör halen ücretsiz kargo. Alışveriş yapanların %80’i kargo ücretsiz veya ucuz olduğunda bir satınalma işlemi için daha uzun bekleyebileceklerini kaydettiler. Baby boomer’lar (%79) ücretsiz kargodan en çok etkilenen grup olurken, X Kuşağı hemen ardından geliyor (%77). Y Kuşağı ve Z Kuşakları içinse birincil faktör fiyat iken, kargo ücreti ise ikinci sırada yer alıyor. (Y Kuşağı - %71, Z Kuşağı - %69).

Ayrıca tüketicilerin online satınalma için mobil cihazlar veya bilgisayarı kullanma oranları neredeyse eşit seviyeye geldi. Y Kuşağı ve Z kuşağı çevrimiçi alışveriş için telefon ve tableti daha çok tercih ederken, X kuşağı dizüstü bilgisayarlar ve PC’ler arasında gidip geliyor, Baby boomer’lar ise bilgisayarlarına sıkı sıkıya sarılıyorlar.

2025 yılına kadar sosyal medya tarafından yönlendirilen çevrimiçi satışların ABD’de 79 milyar doları, dünya genelinde ise 1 trilyon doları aşması öngörülüyor.

Dolandırıcılıkta Artış

Bu keşif ve satın alma yollarındaki artışla birlikte dolandırıcılık da artıyor.2023 yılında dünya genelinde alışveriş yapanları %13’ü dolandırıcılıkla karşı karşıya gelirken, bu oran Z kuşağı ve Y Kuşağı’nda %20’ye ulaşıyor, baby boomer’larda ise bu oran %10’un altına düşüyor.

Hesap ele geçirme dolandırıcılığı e-ticaret şirketler için en yaygın sorunlardan biriyken, tüketicilerin çalınan verileri ile kimlik hırsızlığı ve yetkisiz alışverişler gerçekleştirilebiliyor. Bu faaliyetler sadece tüketicilere değil işletmelere de zarar verirken, tüketicilerin %84’ü kendilerini dolandırıcılıktan korumayan bir çevrimiçi işletmenin işlerini kaybedeceğini söyledi. Alışveriş yapanların %90’ı dolandırıcılıktan korunmayı kolay ödeme işlemlerine tercih edeceklerini söylerken, %33’ü güvenli bir e-ticaret deneyimini iyi bir anlaşmaya tercih ettiklerini belirtiyor. Bu verilerden hareketle daha çok sayıda işletme tüketicilerinin verilerini güvende tutmak adına dolandırıcılık tespit algoritmalarına ve makine öğrenme modellerine yöneliyor. Ayrıca işletmelerin potansiyel dolandırıcılık faaliyetleri hakkında müşterilerle açık iletişim kurması ve onaylarını araması, operasyonlarında güven ve şeffaflığı teşvik ediyor.

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close