Dünya çapındaki danışmanlık firmalarından biri olan McKinsey & Co. 27 Eylül 2019 tarihinde perakendeci müşterilerine yatırım yapabilecekleri teknolojiler hakkında veri toplayabilmek amacıyla ilk perakende mağazasını açmıştır. Modern Retail Collective ismiyle Mall of America’da açılmış olan ve en az 12-18 ay boyunca açık kalacağı belirtilen mağaza, alışılagelmiş mağazalardan oldukça farklıdır; çünkü en önemli bileşeni sahip olduğu teknolojik yapısıdır.
Mağaza içerisinde satılan ürünler hakkında bilgi almayı kolaylaştıracak etkileşimli mobil etkin noktalar ve aynı alan içerisinde hazırgiyim için kaba ölçümler alabilecek akıllı aynalar bulunmaktadır. Mağazada bulunan sistem sayesinde; müşterilerin mağazada ne kadar süre kaldıkları ve en çok hangi ürünleri keşfetmek için zaman ayırdıkları da ölçümlenebilmektedir. Mağazada daha kolay ve hızlı alımları desteklemek amacıyla mobil ödeme, RFİD ödeme ve hatta kripto ödeme yöntemleri de kullanılmaktadır. Dolayısıyla mağaza içinde; müşterilerin mağaza boyunca nasıl hareket ettiklerinden, dokunup denediklerine ve satın alma kararlarına kadar her şey hakkında veri toplanacaktır.
McKinsey’e göre; tüketicilerin hazırgiyim alışverişleri için yapmış oldukları araştırma veya işlemlerden en az biri dijital bir temas içermektedir. Omni kanal üzerinden satın alma yapabilen müşteriler, tek bir kanaldan alışveriş yapan müşterilere kıyasla daha fazla harcamakta ve mağazaya olan sadakati daha uzun sürmektedir. McKinsey’nin perakende operasyonları öncüsü Praveen Adhi’ye göre bu proje; perakendecilerin gelecek mağaza vizyonları için kullanabilecekleri üstün veri ve analitikleri üretmenin en harika yolu olarak nitelendirilmektedir.
Mall of America’da iş geliştirmeden sorumlu genel müdür yardımcısı Jill Renslow’un açıklamasına göre; Mall of America, tüketici deneyimini geliştirmenin önemli olduğunu kabul etmekte ve sürekli değişen perakende sektöründe başarılı olabilmek adına mağazayı desteklemektedir. Modern Retail Collective’in markalara yeni teknolojiyi test edebilmeleri ve hangi konuda yanıldıklarını keşfedebilmeleri için esnek bir ortam sunduğunu da açıklamasına eklemektedir.
Modern Retail Collective şimdilik 4 marka ile çalışmaktadır: Elevé Cosmetics, Kendra Scott, ThirdLove, type:A Deodorant
Girişimin teknoloji tarafında ise Microsoft, Flexa, Square gibi firmalarla ortaklıkları bulunmaktadır.