2022 Aralık ayına kadar sıfır Covid politikasına devam ederken bu durum dünya çapında
moda tedarik zinciri kesintilerine katkı sağladı. Bunun yanında zorla çalıştırma iddiaları sonrası
Sincan pamuğunun ABD ve AB’ye girişini yasaklayan mevzuatlar eklenince dünyadaki pek çok
moda markası tedarik ihtiyaçları için artık Çin dışındaki seçenekleri kullanmaya başladı.
ABD moda endüstrisi derneği USFIA’nın çalışmasından elde edilen verilere göre
CAFTA-DR üyelerinden tedarik sağlayan moda markaları ve perakendecilerinin sayısı
bu yıl önemli ölçüde artmış durumda ve ilerleyen süreçte daha da artacağa benziyor.
Çinli moda üreticileri, dünyanın her yerinde olduğu gibi yüksek enflasyon ve yavaşlayan ekonomiden
olumsuz etkilenirken, ABD ile yaşanan siyasi gerilimlerin sonucu olarak çifte darbe yemiş durumdalar.
Yantai Hero State International Trade Co Ltd. müdürü Jason Qu, yavaşlayan ekonomi nedeniyle yeterli
tüketiciye sahip olunmamasının en büyük zorluk olduğunu belirtirken, bu durumun daha küçük sipariş
miktarlarına yol açtığını belirtti. Jiaxing Jinmei Fashion Co. Ltd. müdürü Ella Huang da benzer şekilde küçük
miktardaki siparişlerin ve dünya ekonomisindeki durumun soruna yol açtığını, normalde en az 300 parçalık
siparişleri kabul ettiklerini fakat şu an için 100 parçalık siparişleri bile kabul etmek durumunda kaldıklarını ifade etti.
Shengyi Garment’tan Yifeng Yin, bu yıl karşılaştıkları en büyük zorluğun düşük maliyetler olduğunu,
bazı moda markalarının maliyetleri düşürmeye çalıştığını, genellikle üretici tarafındaki kârı en aza
indirdiklerini ve bu nedenle üreticilerin para kaybettiğini vurguladı. Felicia Apparel Co Ltd. şirketi sahibi He Nicholas da
maliyete vurgu yaparken, kalite yerine düşük maliyete odaklanılmasının sürdürülebilir olmadığını belirtti.
Çok sayıda moda markası, Ukrayna işgali sonrası Rusya’yı boykot ederken, Çin’deki bazı moda
üreticileri ise ABD-Çin gerilimini telafi etmek üzere Rusya’daki fırsatlara odaklanmış durumda.
Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Yifeng Yin, bu durumun orijinal Çin markalarını piyasaya
sürmek için de iyi bir fırsat olduğunu söylerken, bir markaya sahip olmanın değerinin pazarda
daha çok imkân sağladığını kaydetti.