EKLENME TARİHİ
16.04.2020
Çin’de koronavirüs salgını önlemlerinin gevşetilmesi sonucunda perakende hazırgiyim
mağazalarının da açılmaya başladığı ancak perakende sektöründeki toparlanmanın
beklenenden yavaş olduğu belirtilmektedir.
Koronavirüs salgınının ilk başladığı ülke olmasına karşın salgın riskinin azalmasıyla
birlikte insanların tekrar sokağa çıktığı, fabrikaların tekrar üretime başladığı ve mağazaların
açıldığı ülkede alışverişlerin yavaş seyrettiği görülmektedir.
Çin’de mağazaları bulunan H&M markasının da koronavirüs salgınının azalmasıyla mağazalarını
tekrar açtığı ancak satışlardaki toparlanmanın yavaş seyrettiği kaydedilmektedir.
Diğer hazırgiyim perakende markalarının da benzer durumda olduğu ve salgın
nedeniyle tüketim alışkanlıklarının değiştiği ülkede hazırgiyim perakende satışlarının
toparlanmasının zaman alacağı belirtilmektedir.
Bu arada son yıllarda ortalama yılda yüzde 6-7 oranında büyüme gösteren
Çin ekonomisinin, IMF tahminlerine göre koronavirüs salgını nedeniyle bu
yıl ancak % 1,2 oranında büyümesi beklenmektedir.