Çin’de yakın zamana kadar yaygın olan ve “daigou” olarak bilinen bavul ticareti yani Çinlilerin yurtdışından lüks ürünleri belli bir
komisyon karşılığında Çin’e getirmeleri ve bu malların yerleşik Çinlilere satılması uygulamasına pandeminin darbe vurduğu belirtilmektedir.
Pandemi ile birlikte azalan “daigou” ticaretinde özellikle pandemi öncesinde çok talep gören lüks kadın çantalarına olan talepte düşüş olduğu belirtilmektedir.
Çinli “daigou” alıcılarına yönelik yabancı perakende markalarının satışlarının pandemi ile birlikte sert düşüş yaşadığı kaydedilmektedir.
Örneğin Avustralyalı Aumake firmasının satışlarının 2020 Haziran – 2021 Haziran arasındaki 1 yıllık dönemde yüzde 79 düştüğü belirtilmektedir.
Yine küresel lüks markalar olan LVMH ve rakibi Kering markalarının Çin’e yönelik satışlarının da bu dönemde sert düştüğü kaydedilmektedir.