Sektörel güncel öngörülere göre Çin’in önümüzdeki dönemde ABD’yi geçerek dünyanın en büyük hazır giyim pazarı
olacağı belirtilmektedir.
Uluslararası araştırmaya göre 2023 yılında Çin’in ABD’yi geçerek dünyanın en büyük hazır giyim pazarı olacağı kaydedilmektedir.
Aynı araştırmaya göre Çin’de perakende satışların Covid-19 öncesi satışların %80- %100’üne ulaştığı belirtilmektedir.
Söz konusu araştırmaya göre Covid-19 salgını nedeniyle 2020 yılında dünya hazır giyim pazarı 2019’a göre %15 yani 297 milyar
dolar daralacak. Bu daralmanın %42’sinin ABD pazarında olması bekleniyor ve bunun da ABD’de perakende giyim markalarının
önümüzdeki dönemde Chapter 11 kapsamında iflas koruma başvurularını artırması beklenmektedir.