TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

Bestseller ve H&M Bangladeş’teki Rüzgâr Projesini Neden Destekliyor?

Bestseller ve H&M Bangladeş’teki Rüzgâr Projesini Neden Destekliyor?
EKLENME TARİHİ 04.06.2024

Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı COP28’de Global Fashion Agenda - GFA ve Copenhagen Infrastructure Partners - CIP, Bestseller ve H&M Group, Bangladeş'in ilk büyük ölçekli açık deniz rüzgar projesini geliştirme planlarını açıkladı. Bu proje, dünyanın önde gelen konfeksiyon üretim merkezlerinden birinde yenilenebilir enerji kullanımını artırmayı hedefliyor. Bestseller, projeyi başlatmak için gereken 100 milyon doları finanse etmeyi taahhüt etti. Uygunluk çalışmaları, izinlerin alınması ve sözleşmelerin yapılması önümüzdeki yıllarda başarıyla tamamlanırsa, 2028 yılında Cox’s Bazar kıyılarında türbinler tam kapasiteyle çalışmadan önceki yaklaşık 1.3 milyar dolarlık finansman ihtiyacı ve inşaat borcu, öz sermaye ve sanayi yatırımları yoluyla sağlanacak.

Konuyla ilgili söz alan Global Fashion Agenda – GFA Direktörü Holly Syrett, moda sektörünün üretim yaptığı ülkelerin yenilenebilir enerji geçişini desteklemek konusundaki kolektif sorumluluğunu gösterdiğini belirtirken, CIP Ortağı Rudu Gruescu ise Çin’den sonra dünyanın en büyük ikinci giyim ihracatçısı olarak halen yapılması gereken çok iş olduğunu söyledi.

Moda sektörü dünyanın toplam sera gazı üretiminin %1.8 ila %10'u arasında sorumlu tutulurken, sektörün fosil yakıtlardan yenilenebilir enerjiye geçmesi bir zorunluluk olarak görülüyor. Apparel Impact Institute (Aii) ve Dünya Kaynakları Enstitüsü'nün (WRI) 2021 yılı çalışmasına göre, sadece termal enerji ve elektrik için sıfır karbon kaynağına %50 oranında geçiş bile 105 milyon ton karbondioksit eşdeğeri tasarruf sağlıyor. Fakat bir firmanın kazanları değiştirmesi, termal ısı teknolojilerine yatırım yapması, su kullanmayan boyama teknolojilerini denemesi, yenilenebilir enerjiye geçmesi vb. işlemler firmanın tek başına üstlenmesi açısından oldukça masraflı. Son iki yılda emisyonlarını azaltan şirket sayısı oldukça az iken, çoğu marka taahhütlerini yerine getirecek seviyeye uzun vadede gelebilecek. Hatta Chanel, LVMH, Moët, Hennessy, Louis Vuitton ve Lululemon gibi markaların 2019 yılına kıyasla emisyonlarını arttırdıkları görülüyor.

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close