İngiltere’nin önde gelen online hazır giyim markası Asos, son dönemde azalan satışlar ve net kar ışığında,
maliyetlerini gözden geçirme stratejisi uygulayacağını açıklamış bulunmaktadır.
Bünyesinde Topshop ve Miss Selfridge markalarını de içeren grup tarafından yapılan açıklamaya göre Asos’un
geçen yıl 177 milyon pound olan net karının bu yıl sonunda 32 milyon pound zarar olarak açıklanması beklenmektedir.
Aynı dönemde toplam satışların ise yalnızca % 1 artışla 4 milyar pound olarak kaydedilmesi beklenmektedir
nitekim ülkede artan enflasyon ve hayat pahalılığı satışları ve tüketimi olumsuz yönde etkilemektedir.
Satışların az da olsa artarken net karın zarara dönüşmesinin en büyük nedeninin artan tedarik
maliyetleri ve operasyonel maliyetlerdeki hızlı artışların olduğu bilgisi verilmektedir.
Bu bilgiler ve sonuçlar ışığında grup yönetiminin tedarik maliyetlerini ve operasyonel
maliyetleri azaltmak için çalıştığı belirtilmektedir.