İngiliz hazırgiyim perakende markası ve dünyanın önde gelen online hazırgiyim
markalarından Asos’un son dönemde operasyonlarında karbon emisyonunu azalttığı belirtilmektedir.
Asos’un yayınladığı “2020 Karbon Raporu”na göre Eylül 2019 ile Ağustos 2020 yılı döneminde
markanın sipariş başına karbon emisyonunun yüzde 21 azaldığı belirtilmektedir.
Asos markası tarafından karbon emisyonlarının azaltılmasının gerisinde bazı projelerin yattığı bildirilmektedir.
Bu projelerden ilki 2019 yılında Asos Mükemmeliyet Merkezi’nin Atlanta’da faaliyete geçmiş olmasıdır.
Bu merkezin çalışmalarının markanın karbon emisyonunu ciddi derecede azalttığı belirtilmektedir.
Asos’un diğer bir projesi de markanın küresel elektrik tüketiminin dörtte üçünün yenilenebilir enerji
kaynaklarına yönelmiş olmasıdır. Diğer bir proje de belli ürün gruplarında hava taşımacılığı
yerine deniz ve kara taşımacılığının kullanılması olarak açıklanmıştır.
Asos tarafından açıklanan son proje ise ambalaj ve paketlemede daha fazla geridönüştürülmüş plastik kullanılmasıdır.
Yukarıda belirtilen projelerle sözkonusu dönemde markanın operasyonlarında karbon
emisyonunun yüzde 21 azaldığı belirtilmektedir.
Bu arada Asos’un 2021 Mart-Haziran 4 aylık dönemde grup cirosunun geçen yılın aynı dönemine
göre yüzde 27 artışla 1,8 milyar dolara ulaştığı haber verilmektedir.