ABD’nin hazırgiyim ve konfeksiyon ithalatına baktığımızda, son yıllarda payı
azalan Çin’in payının 2021 yılında daha da azaldığı görülmektedir.
2021 yılında Çin’in ABD’nin hazırgiyim ve konfeksiyon ithalatındaki payı, dolar değer
olarak 2020 yılında % 40 iken, 2021 yılında % 31’e gerilemiş ve 34,1 milyar dolar olmuştur.
ABD pazarının ikinci büyük tedarikçisi Vietnam’dan yapılan hazırgiyim ithalatının
payı ise 2020 yılında % 14 iken, 2021 yılında ise % 14,4’e yükselmiş ve 15,9 milyar dolar olmuş bulunmaktadır.
ABD pazarının 3. büyük tedarikçisi Hindistan’dan yapılan hazırgiyim ithalatının
payı ise 2020 yılında % 5,6 iken, 2021 yılında ise % 7,5’e yükselmiş ve 8,3 milyar dolar olmuş bulunmaktadır.
ABD pazarının dördüncü büyük tedarikçisi Bangladeş’ten yapılan hazırgiyim
ithalatının payı ise 2020 yılında % 5,4 iken, 2021 yılında ise % 7’ye yükselmiş bulunmaktadır.
Endonezya’nın payı ise 2020 yılında % 3,7 iken, 2021 yılında % 4’e çıkmıştır.
Aynı dönemde Pakistan’ın payı ise % 2,8’den % 3,9’a yükselmiştir.
Meksika’nın payı ise 2020 yılında % 3,5 iken, 2021 yılında % 3,9’a yükselmiştir.
Kamboçya’dan yapılan hazırgiyim ithalatı 2020 yılında % 3 iken, 2021 yılında % 3,5’e yükselmiş bulunmaktadır.
Honduras’ın payı aynı dönemde % 2,6’ya yükselirken,
Nikaragua’nın payı % 1,8’e çıkmış, Sri Lanka’nın payı ise % 1,7’ye yükselmiştir.
2020 yılında Türkiye’nin ABD’ye hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatı 1,1 milyar dolarken,
2021 yılında % 26,5 artışla 1,4 milyar dolara yükselmiş ve böylelikle ABD’nin hazırgiyim ve konfeksiyon
ithalatında 16. sıradaki yerini korumuştur. Türkiye’nin ABD hazırgiyim ithalatındaki payı % 1,23 seviyesindedir.