Uluslararası haber sitelerinde yer alan güncel sektörel haberlere göre Amerikalı tüketiciler
yeni koronavirüs salgınında giyim-kuşam, ayakkabı ve aksesuar harcamalarını azaltmak
yerine online alışveriş kanallarına yoğunlaştılar.
Sözkonusu haberlere göre ABD genelinde 21 – 28 Mart 2020 haftasında 18-23 yaş
aralığındaki genç tüketiciler giyim-kuşam, ayakkabı ve aksesuar online harcamalarını
% 18 artırdılar.
24-39 yaş aralığındaki tüketiciler ise aynı dönemde giyim-kuşam, ayakkabı ve
aksesuar online harcamalarını % 13 artırdılar.
Aynı dönemde 40-55 yaş aralığındaki ABD’li tüketiciler ise online giyim-kuşam,
ayakkabı ve aksesuar harcamalarını % 4 artırdılar.
Amerikalı tüketicilerin salgın nedeniyle online alışveriş kanallarına ağırlık
vermelerinin salgın sonrası tüketim alışkanlıklarını da derinden etkileyeceği
belirtilmektedir.