ABD’de hazırgiyim sektörünün maliyetlerinin son 1 yılda ciddi oranda arttığı belirtilmektedir.
USFIA (United States Fashion Industry Association) tarafından yapılan güncel açıklamaya
göre 2021 yılında hazırgiyim firmalarının ve ithalatçılarının maliyetleri geçen yıla göre ciddi derecede artmış bulunmaktadır.
USFIA tarafından yapılan araştırmaya göre ABD’li hazırgiyim firmaları yöneticilerinin
yüzde 97’si bu yıl maliyetlerinin ciddi oranda arttığını belirtmektedir.
Aynı araştırmaya göre sektörün ortalama maliyetleri 2021 genelinde ortalama yüzde 37 artış göstermiş olacak.
USFIA Başkanı Julia Hughes tarafından yapılan açıklamaya göre ekonomi genelinde geçerli olan
enflasyonist baskılar hazırgiyim, moda ve tekstil sektörünü de etkilemekte ve maliyetleri yukarı çekmektedir.
Bilindiği gibi ABD genelinde yılbaşından beri enflasyon oranı ciddi biçimde artışta olup, ekonomi enflasyonist baskı altındadır.
Hazırgiyim sektörü de bu nedenle artan maliyetlerden ve yükselen enflasyondan olumsuz yönde etkilenmektedir.
Kovid-19 salgını nedeniyle ortaya çıkan sıkıntılar ve artan üretim ile tedarik maliyetleri yüklemelerde gecikmelere ve tedarik
zincirinde bozulmalara neden olmaktadır. İşverenler ve firmalar müşterilerle ilişkileri geliştirmek ve üretimde
esnekliği artırmak gibi yeni stratejiler ve planlar tatbik ederek bu sıkıntıları aşmaya çalışmaktadır.
ABD hazırgiyim sektörünün maliyetleri ABD-Çin ticaret savaşından da yakından etkilenmektedir.
Anket yapılan ABD’li firma yöneticilerinin yüzde 90’ı Çin ürünlerine konulan ek vergilerin
kendi maliyetlerini artırdığından bahsetmektedir.
Aynı araştırmada 2020 yılında ABD’li hazırgiyim ithalatçılarının Çin’den gelen ithal ürünlere ortalama yüzde 23,4 gümrük
vergisi ödemek zorunda kaldığı da belirtilmektedir. Bu oranın 2017 yılında ise yüzde 16,5 olduğu bilgisi verilmektedir.