ABD’de hazırgiyim perakende satışların Temmuz ayında yavaşlayarak arttığı belirtilmektedir.
Geçen hafta yayımlanan güncel verilere göre ABD genelinde hazırgiyim perakende mağazaların satışları Temmuz ayında geçen aya göre % 5,7 oranında artarken, geçen yılın aynı dönemine göre ise % 20,9 gerilemiş bulunmaktadır.
Temmuz ayında toplam perakende satışlar ise Haziran ayına göre % 1,2 oranında artarken, geçen yılın aynı dönemine göre % 2,7 oranında artış göstermiştir. Toplam perakende satışlar Haziran ayında ise aylık bazda % 8,4 oranında artış göstermişti.
ABD’de toplam perakende satışlar mağazaların pandemi nedeniyle kapatıldığı Nisan ayında % 14,7 oranında düşmüştü ve Mayıs ayından itibaren satışlar yavaş yavaş toparlanmaktadır.
ABD hazırgiyim perakende sektörü yetkililerine göre 2020 yılının ilk yarısı sektör için tam bir felaket oldu zira pandemi, pandemi nedeniyle mağazaların kapatılması, tüketicilerin eve kapanması, tüketicilerin azalan mağaza ve AVM ziyaretleri, sosyal mesafe kuralları, mağazaların dezenfekte masrafları, alışverişin online ortama kayması, zorunlu izinler, işten çıkarmalar, üretimin durması gibi faktörler nedeniyle şirketler ve markalar zor günler geçirmekte ve birçok şirket Chapter 11 kapsamında iflas korumaya başvurmaktadır.
ABD’li hazırgiyim perakendecilerinin önümüzdeki dönemde en büyük sorunlarının pandeminin ne zaman sona ereceği konusunda bir belirsizlik olması, yine devletin ekonomi politikalarında bir belirsizlik sorunu olması ile tüketicilerin endişe içinde harcamalarını elzem ihtiyaçlara yoğunlaştırmaları olarak görülmektedir.