ABD’de yapılan güncel bir araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 72’sinin markaların
sürdürülebilirlik konuları ile ilgilenerek ona göre alışveriş yaptıkları belirtilmektedir.
Aynı araştırmaya göre ABD’li ve İngiliz markalarının yüzde 61’inin sürdürülebilir
ürünlerinin satışlarının bu iki ülkede pandemi döneminde arttığı tespit edilmiş bulunmaktadır.
Aynı markaların yüzde 50’sinin ise önümüzdeki 1 yıllık dönemde satışlarının artmasını bekledikleri kaydedilmektedir.
Aynı araştırmada tüketicilerin yarıdan fazlasının sürdürülebilir özelliği olan ve çevre dostu ürünler için
normal fiyatların üstüne yüzde 40 fazla ödeme yapmaya hazır olduğu sonucuna varılmıştır.
Yine aynı tüketicilerin yüzde 34’ü sürdürülebilir mağazalar olsa oralardan alışveriş yapmak
istediklerini belirtirken, yüzde 31’i ise sürdürülebilir olmayan ürünler için “fast fashion vergisi” uygulanmasını
destekleyeceklerini belirtmektedir.