ABD hazırgiyim perakende sektörünün 2017 yılına sıkıntılı bir giriş yaptığı belirtilmektedir. Geçen yıl ve evvelki yıl stresli enerji sektörünün yerini şimdi hazırgiyim perakende sektörü alırken, sıkıntıların yıl boyunca devam etmesi beklenmektedir.
Amazon başta olmak üzere online satış kanallarının mağazadan perakende satışlar için büyük handikap oluşturduğu belirtilirken, markaların buna karşılık yaptıkları dijital yatırımların maliyetlerindeki artış sektörü zorlamaktadır. Sektörü zorlayan diğer bir sorun da lokasyon maliyetlerinde yaşanan artış ve buna karşın azalan cirolar ve kar oranları. Bu sıkıntıların 2016 yılında neden olduğu gibi 2017 ve 2018 yılında da hazırgiyim perakende sektöründe iflaslara ve yeniden yapılanmaya neden olacağı öngörülmektedir.
ABD Hazırgiyim perakende sektörünün bu yıl yaşayacağı diğer genel bir sorun da kiralar, akaryakıt, sağlık harcamaları gibi ihtiyaçlarda yaşanan gider artışları nedeniyle tüketicilerin giyim harcamalarına daha az para ayırmaya mecbur kalacak olmasıdır.
Önde gelen perakende gruplarının çoğunun ciddi borçları olduğu belirtilirken, değişen tüketici tercihleri ile küresel ekonomik ve siyasi belirsizliğe bağlı sorunların ABD hazırgiyim perakende sektörünü olumsuz etkilediği haber verilmektedir.