İngiltere’de son açıklanan perakende verileri, bu yılın hazırgiyim perakendecileri açısından zor geçebileceğini göstermektedir. Son dönemde artan enflasyonun perakende fiyatlara yansımaya başlamasıyla zaten kötü etkilenecek olan tüketicilerin daha şimdiden tüketimlerini azaltmaya başladığı belirtilmektedir. Britanya Perakende Konsorsiyumuna (BRC) göre son 3 aylık dönemde gıda dışı perakende ürünleri satışlarında yaşanan düşüş 2011 yılından beri meydana gelen ilk düşüş olmaktadır. Buna karşın aynı dönemde gıda perakendesinde artış görülmüştür yani tüketici harcamalarını giderek daha fazla elzem gördüğü ürünlere kaydırmakta ve gıda harcamalarının toplam harcamadaki payı artmaktadır.
Resmi verilere göre İngiltere genelinde enflasyon oranı Aralık ayında % 1,6 seviyesindeyken, Ocak ayında % 1,8’e yükselmiş olup enflasyonun yılsonuna kadar % 3’e kadar yükselmesi ve bu doğrultuda reel gelirlerin azalması öngörülmektedir.
Diğer yandan, Britanya Perakende Konsorsiyumu (BRC) verilerine göre Ocak ayında yıllık bazda % 0,6 oranında düşüş gösteren perakende satışlarını Şubat ayında ise % 0,4 oranında azaldığı görülmektedir. Enflasyon yukarı yönlü seyretmeye devam ettikçe artan pahalılığın perakende tüketimi olumsuz etkilemesi beklenmektedir.