İngiltere’de hazırgiyim ve moda satışlarının son dönemde cüzi bir oranda olsa da düşmekte olduğu belirtilmektedir. Özellikle ülkede hazırgiyim ve moda alışverişlerinin yarıdan fazlasını yapan kadınların alışverişlerinde son dönemde düşüş olduğu kaydedilmektedir.
Güncel bir araştırmaya göre İngiltere genelinde hazırgiyim ve moda satışlarının düşüş gösterdiği 2017 yılının ardından 2018 yılında da % 0,5 oranında gerilemesinin beklendiği belirtilmektedir.
Hazırgiyim ve moda alışverişlerinin büyük bölümünü yapan kadınların son dönemlerde hazırgiyim, moda, ayakkabı ve aksesuar alışverişlerini azalttığı, bunun yerine arkadaşlarıyla restoranlarda ve publarda vakit geçirmeyi tercih ettiği hatta geçmiş dönemlere göre daha fazla spor salonlarına gittikleri belirtilmektedir.
Bu kapsamda kadın giyim ürünleri harcamalarının bu yılın ilk 4 aylık döneminde ortalama % 4,1 oranında azaldığı belirtilirken, bu oranın 2017 yılı genelinde % 2,5 düzeyinde olduğu belirtilmektedir. 2017 yılı genelinde ülke genelinde restoran, pub ve eğlence harcamalarının % 10 – 12 oranında arttığı düşünüldüğünde kadınların giyim-kuşamlarından kestikleri harcamaları nerelere harcadıkları anlaşılmaktadır.
Yine restoran ve eğlence harcamalarının yanı sıra son dönemde kadınların harcamalarında telefon faturalarının, kira giderlerinin ve spor salonu üyeliklerinin payının artmakta olduğu kaydedilmektedir.
Bu kapsamda İngiltere’nin önde gelen markalarından Marks & Spencer gibi firmaların da olumsuz etkilendiği ve önümüzdeki dönemde 100 civarında mağazasını kapatmayı planladığı kaydedilmektedir.
Son dönemde azalan hazırgiyim alışverişlerine paralel Marks & Spencer’ın önümüzdeki dönemde 100 mağazasını kapatma planının yanı sıra New Look markasının da 593 mağazasından 60’ını kapatmayı planladığı, House of Fraser markasının ise 59 mağazasının en az 20’sini kapatmayı planladığı belirtilmektedir.