İklim krizinin gündemde olduğu şu günlerde, İngiliz çevre kuruluşu WRAP tarafından yapılan ankette,
İngiliz halkının işletmelerin sıfır karbon hedefleriyle eylemlerinin uyuşmadığını ve yeterince
şeffaf olmadıklarını düşündüğünü ortaya konulmaktadır.
Ankete göre, katılımcıların %61’i tekstil, hazırgiyim ve moda işletmelerinin, %57’si ise gıda işletmelerinin
iklim değişikliğiyle mücadele etmek için daha fazla şey yapabileceklerine inanmakta.
Ayrıca araştırmada tüketicilerin %41’i işletmelerin iklim hedeflerinde daha şeffaf olmaları ve ilerlemelerini
yayımlamaları gerektiğini düşündükleri belirtilmektedir.
Öte yandan, pandeminin insanların satın alma alışkanlıkları üzerindeki etkisine dikkat çeken kuruluş,
tüketicilerin yarısının olumlu sosyal ve çevresel eylemlerde bulunan markalara yöneldiğine de değinmektedir.
Bulgular katılımcıların %52’sinin bir giyim markasından ürün alırken markanın
sürdürülebilirlik eylemlerini göz önüne bulundurmaktadır.