Fashion Retail Academy (FRA)’nin yayınlamış olduğu yeni bir araştırmaya göre; İngiltere’deki tüketicilerin yarısından fazlası hızlı moda akımındaki yükselişin arkasında sosyal medya influencerlarının olduğuna inanmaktadır.
Yaklaşık 2000 kişinin katılımıyla yürütülen anketin sonucunda görülmüştür ki; katılımcıların yüzde 54’ü kıyafet çeşitliliğindeki artışa kısmen de olsa influencerların sebebiyet verdiğine inanmaktadır. FRA’ya göre; influencerların gün içinde değişik outfitler ile fotoğraf paylaşımı yapmaları ve giydiklerini ikinci kez giyerken gözükmemeleri, insanların ne giydikleri/giyecekleri konusunda büyük bir etkiye sahiptir. Ayrıca sosyal medya özellikle Instagram, tüketiciler için “swipe up” veya bağlantılı link özellikleriyle anlık ödeme işlemlerini daha da kolay hale getirmiştir.
Araştırma sonuçlarına göre instagram, modanın ilham verici kaynaklarından biri haline gelmiştir. Katılımcıların yüzde 17’si instagramı yeni trendleri bulmak amacıyla kullanmaktadır. (Bu oran beş sene öncesinde yüzde 8 idi)
İnsanların yüzde 13’ü de sosyal medya reklamlarının artık daha etkili olduğunu ve moda satın alımlarında reklamların etkisinin olduğunu belirtmektedir. (Bu oran beş sene öncesinde yüzde 7 idi)
Araştırmaya göre outfit konusundaki ilham verici diğer kaynaklar arasında aile ve arkadaş çevresi yüzde 26 oranında etkiliyken; vitrinler de tüketicilerin yüzde 21’inin moda tercihlerini halen etkilemektedir.
FRA müdürü olan Lee Lucas: “Moda ilhamı bir zamanlar kuşe kağıda baskı dergiler ve fotoğraf çekimlerinin etki alanındayken; şimdilerde gittikçe daha fazla kişi kendi başına giyinip fotoğraflarını sosyal medya üzerinde paylaşarak para kazanmaya başlamıştır.
Bu influencerlar, kendi görünümlerine benzer görünümler yaratmak için insanları etkilemekte ve mağazalara yönlendirmektedir. Fakat herkes baştan aşağı marka giyinmeyi karşılayamaz, bu yüzden takipçiler için daha uygun fiyatlı kıyafetler satan perakendeciler tercih edilen yerler olmaktadır.”