Sektör daha sürdürülebilir bir geleceğe doğru kayarken aynı zamanda yaratıcı ve üst düzey yöneticilerle ilgili değişikliklerle, lüks sektöründeki yasal engellerle ve zorluklarla da karşı karşıya kalıyor.
2024'te başlayan bazı değişimler moda endüstrisinde derin etkiler yaratacak. Örneğin yapay zekanın birçok platformda uygulanmasına yönelik artan bir baskı var ve bu durum, müşterilerin markalarla etkileşimini değiştirebilir. Aynı zamanda, bazı şirketler sahte ürünleri ve taklitleri önlemek için yenilikçi teknolojiler kullanmaya başlayacak.
Bu sırada, tedarik stratejileri giderek daha karmaşık hale gelebilir çünkü üreticiler, daha sürdürülebilir bir endüstri yaratmaya yönelik yeni düzenlemelere uyum sağlamaya çalışıyor. Bunun yanı sıra, yeni bir ABD yeni yönetiminden gelebilecek olası yeni gümrük vergileri, moda sektörünün kâr marjlarını olumsuz etkileyebilir.
Bunlara ek olarak, birçok şirket, tüketicilerden, rakiplerinden ve hükümet kurumlarından gelen hukuki zorluklarla karşı karşıya ve sektördeki üst düzey yöneticilerdeki değişimler, markalar için daha fazla stratejik dönüşüme yol açabilir.
Tasarım açısından, birçok markada yaşanan yaratıcı yönetmen değişimleri, podyum ve kırmızı halı trendlerini büyük ölçüde etkileyebilir. Aynı zamanda, lüks markalar, bütçesine daha duyarlı hale gelen tüketicilere hitap etmenin yeni yollarını bulmak zorunda kalacak.