TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

2021’de Dünya Hazırgiyim Pazarını Şekillendirecek Trendler

2021’de Dünya Hazırgiyim Pazarını Şekillendirecek Trendler
EKLENME TARİHİ 04.12.2020
Mckinsey & Company tarafından hazırlanan “The State of Fashion 2021” raporunda küresel
hazırgiyim sektöründen 320 profesyonelin görüşleri yansıtılmaktadır. 

Rapora göre küresel moda ve hazırgiyim satışları 2020 yılında 2019 yılına göre yüzde 15-30 oranında
azalacak ve sektör 2019 seviyesine ancak 2022 yılında dönebilecektir. Toplamda yüzde 15-30 düşüş
yaşayacak olan sektörün etkilenmesi her ülkede farklı farklı olacaktır.

Ciro anlamında en çok etkilenen bölge yüzde 22-35 düşüşle Avrupa olacaktır ve 2022’nin 2. Çeyreğinde
seyahat ve turizmin etkisiyle sektör toparlanacaktır.

ABD ise yüzde 17-32 aralığında bir oranda daralacaktır ve 2023 başında toparlanacaktır.

Pandemi döneminde online moda ve hazırgiyim satışları neredeyse ikiye katlanmış bulunmaktadır.

Rapora göre moda ve hazırgiyim sektöründe 10 yeni trend bulunmaktadır:
1- Virüsle yaşamayı öğrenmek zorundayız: Anket yapılan profesyonellerin yüzde 45’i 2021 yılında da
koronavirüsüen önemli sorun olarak görmektedir.

2- Küresel talep azalmaktadır: Dünya moda ve hazırgiyim satışları 2021 yılında hala 2019’un
yüzde 15 gerisinde olabilecektir.
 
3- Pandemide dijitalleşme artmaktadır ve anket yapılan profesyonellerin yüzde 70’i online
satışlarının 2021 yılında yüzde 20 büyüyeceğine inanıyor. 
 
4- Tüketiciler, çalışanlarına iyi davranan markalar istiyor: Tüketicilerin yüzde 66’sı çalışanlarına
iyi ve adil davranmayan markalardan alışveriş yapmayacağını belirtiyor. 
 
5- Seyahat perakende sektörü ciddi anlamda daraldı ve anket
yapılanların yüzde 66’sı seyahat perakende sektörünün 2-3 yıl içinde eski haline döneceğine inanıyor. 
 
6- Firmalar ve markalar ürün gamlarındaki karmaşıklığı azaltmak ve talep
odaklı sadeleşmeye gitmek zorundadır. 
 
7- Bazı firmalar çok iyi performans gösterirken, bazıları iflas ve kayyum noktasına kadar geriledi.
 
8- Markalar ile tedarikçiler arasındaki ilişkiler ve kontratlar daha fazla önem kazandı. 
 
9- Fiziksel alışveriş ve fiziksel mağazaların önemi azalırken, online satışların payı daha da artmıştır.
Markalar da kendilerini buna göre konumlandırmaktadır. 
 
10- Moda ve hazırgiyim firmaları pandemi döneminde yukarıda belirtilen trendler kapsamında yeni bir
çalışma modeli ve yöntemine geçmektedir. İşçi-işveren ilişkileri de çalışanların işyeri sadakat
oranları da yeni dönemde yeniden şekillenecektir. 
İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close