
Istanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan, Türkiye moda sektörünün küresel ekonomideki daralmayı 2026 yılında aşacağını belirterek, IFCO'da Türkiye'nin tüm moda tedarik seçeneklerinin sergileneceğini söyledi.
İstanbul Fashion Connection'ın (IFCO) Şubat 2026 edisyonunu tanıtmak için düzenlenen kokteylde konuşan Paşahan Türkiye'nin -dünyanın geri kalanıyla birlikte- son iki buçuk yıldır küçülen bir ekonomiyle karşı karşıya olduğunu, fakat 2026 yılında daha önceki rakamları yakalamayı planladıklarını kaydetti.
4-7 Şubat tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleşecek olan IFCO'nun, iç çamaşırından çoraba, hazır giyimden hazır giyime kadar her şeyin "aynı çatı altında" bulunacağı özel bir tedarik alanına sahip olacağını ifade eden Paşahan, ayakkabı ve aksesuarların da yer alacağını belirtti.
2025 yılının ilk dokuz ayında Türkiye'nin İngiltere'ye toplam ihracatının toplam 10,2 milyar dolar olduğunu, bunun da 1,5 milyar dolarını hazır giyim ihracatının oluşturduğunu vurgulayan Paşahan, Türkiye’nin Avrupa için "Çin'den sonra ikinci en önemli tekstil ülkesi" olduğunu, Türkiye üretiminin yüzde 60-70'inin Avrupa'ya gittiğini, birçok ünlü moda markasının Türkiye'de üretildiğini, çünkü burada yüksek kaliteli ürünlerin hızlı bir şekilde teslim edilebildiğini; Avrupa’nın da Türkiye'den aldığı modadan memnun olduğunu, Türkiye’nin kalite ve sürdürülebilirliğe verdiği önem ve sosyal sorumluluk bilincinin yanında Türkiye'deki hazır giyim fabrikalarının diğer yerlere kıyasla çok daha iyi koşullara sahip olduğunu ifade etti.

